In timpul sarcinii avem, mai mult ca oricand, o mare responsabilitate: sa ne pastram sanatatea pentru ca bebelusul nostru sa intre in viata vioi, viguros si vanjos. Sa infrunte cu succes toate „intemperiile” noului mediu. Asadar avem nevie de o alimentatie bogata si diversificata care sa ne ofere, fara sa luam prea mult in greutate, necesarul de vitamine si minerale, proteine, glucide si lipide.

Fructele, legumele si verdeturile sunt cele mai potrivite sa le consumam in aceasta perioada. Acestea sunt  atat de multe si diferite ca gust si consistenta, incat fiecare poate manca ceea ce doreste si mai ales… ce pofteste bebelusul, caci „poftele”, uneori  trasnie, ale lui sunt.
Ca sa fiti amandoi bine, energici si cu pofta de viata  este recomandat sa consumi  fructele, legumele si verdeturile  sub forma de sucuri obtinute prin presare la rece.  Cand preparam  sucul  putem  combina ingredientele  in asa fel incat sa obtinem  gustul dorit. In plus, consumate cu regularitate,  juice-urile ne asigura in timp scurt:

  1. cantitatea de nutrienti  concetrati  necesara zilnic fara calorii in exces
  2. necesarul de vitamine pentru  mamica si indirect pentru bebelus
  3. imunitate sporita pentru amandoi
  4. aportul de acid folic recomandat in aceasta perioada
  5. eliminarea greturilor si a varsaturilor.

Se recomanda sa introducem minim o leguma in sucul din fructe pe care-l preparam. Apoi, sa marim din ce in ce mai mult procentul de legume si treptat sa adaugam  si verdeata: patrunjel, spanac, kale, menta, salvie, busuioc.
Iata cateva fructe, legume si verdeturi recomandate sa fie  consumate ca suc in perioada sarcinii:

  1. portocale, capsuni, mere, broccoli, morcovi si ardei grasi rosii pentru vitaminele A si C
  2. broccoli, sfecla rosie, varza si vedeturile cresc aportul de acid folic
  3. fruzele de patrunjel  contin vitaminele C, B si A
  4. menta da sucului o aroma placuta, contine vitamina A si minerale precum fier, zinc sau potasiu
  5. ghimbirul ajuta la eliminarea greturilor si totodata a gazelor intestinale

1.Ingrediente ce pot fi consumate ca suc pentru gravide si mamicile care alapteaza
-Intareste sisemul imunitar
Morcovi – vitaminele A, B1, B2, B6, K, fibre, potasiu etc.
Sfecla rosie – acid folic, vitaminele A, C, E, precum si fier, zinc, calciu, iod etc.
Kiwi sau coacaze – vitaminele C, A, B1, B2, B6 precum si calciu, potasiu, magneziu
Struguri – vitaminele A, B1, B2 si C, precum si calciu, fosfor, potasiu, sodiu, fier etc.
Rosii – acid folic, vitaminele C, A, B, fier, fosfor, calciu, magneziu etc.

2. Ingrediente ce pot fi adaugate si suc si confera o stare buna si echilibrata.
– Este recomandat chiar si in perioada lehuziei
Mere – vitaminele A, B1, B2, C si substante nutritive ca magneziu, fosfor, fier si potasiu
Napi – vitaminele A, B6, C, K, fibre, grasimi, proteine, carbohidrati, potasiu si cupru
Papadie – vitaminele A, B, C, D si H, luteina, betacaroten, elemente care ajuta la pierderea in grutate
Telina – vitaminele A, B, C, K, PP si minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu
Salata vede – vitaminele C, E, B6 si acid folic
Spanac – vitaminele A, E, B1, B2, B6, C, K, dar si calciu, acid folic, antioxidanti si fier
Lamaie –  vitaminele C, B si calciu, fier, fosfor, potasiu, magneziu si zinc, proteine si carbohidrati

3. Ingrediente recomandate a fi consumate ca suc pentru ca induc o stare de bine, ne ajuta sa dormim profund, aduc o cantitate importanta de magneziu  ceea ce  ajuta  la relaxarea  musculara si nervoasa.
Spanac – vitaminele A, E, B1, B2, B6, C, K precum si calciu, acid folic, antioxidanti si fier
Broccoli – vitaminele A, B2 si C, acid folic, fier si potasiu
Telina – vitaminele A, B, C, K, PP si minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu
Morcovi – vitaminele A, B1, B2, B6, K, fibre, potasiu etc.

In functie de gustul agreat se hotaraste cantitatea fiecarui incredient, ce intra in compozitia sucului dar, oricum, consumand cate unu, doua pahare pe zi, sanatatea ne este asigurata.