Politica de Returnare

/Politica de Returnare
Politica de Returnare2020-04-24T15:00:33+03:00

Conform legislatiei romanesti in vigoare (Ordonanta Guvernului nr. 130/2000 aprobata si completata prin legea nr. 51/2003 cu modificari si completari ulterioare) renuntarea la cumparare prin denuntarea unilaterala a contractului se poate face in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului si este aplicabila doar clientilor persoane fizice si numai in cazul produselor livrate prin curier.

In acest context clientul, persoana fizica, are dreptul sa notifice in scris vanzatorul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Incheierea contractului de vanzare are loc in momentul emiterii facturii fiscale (acest document tine loc de contract conform legislatiei romanesti) si nu la plasarea comenzii sau la trimiterea prin email sau alte mijloace de comunicare a confirmarii de primire a comenzii.

Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost livrate (in ambalajul original nedeteriorat sau inscriptionat, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si cu documentele care l-au insotit, inclusiv produsele cadou-bonus, fara sa prezinte modificari fizice, lovituri, zgarieturi, socuri sau alta forma de alterare a starii originale, nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului, sau urme de folosire). Cheltuielile directe de returnare a produselor vor fi suportate de catre client iar rambursarea contravalorii produselor se va face prin transfer bancar in cel mult 30 de zile de la data denuntarii.

Produsele din categoriile: software (sisteme de operare, programe, aplicatii etc), consumabile (cartuse cu cerneala, tonner, baterii, acumulatori), produse de igiena personala, produse care intra in contact cu parti ale corpului, nu se pot returna decat sigilate. Ruperea sigiliului atrage dupa sine scoaterea produselor din categoria celor returnabile.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 5 zile lucratoare de la denuntarea contractului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea.

Produsul va fi returnat impreuna cu o copie de pe factura de achizitie si certificatul de garantie in original.

Solicitarea de denuntare unilaterala a contractului la distanta este necesar sa se faca in scris.

Clientul trebuie sa completeze formularul de returnare a produsulelor, prezent la finalul acestei paginii.

Dupa trimiterea formularului completat, intr-un interval de 24-48 ore, cumparatorul va primi pe e-mail un numar de inregistrare de retur (nr. RMA) si detalii privind aplicarea procedurii de renuntare la cumparare.

Cererea de renuntare la cumparare va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datele mentionate in formular sunt corecte si complete si daca indeplineste conditiile obligatorii de aplicare pentru procedura retur pentru produse cumparate.

Formularul si istoricul de RMA pot fi accesate in sectiunea „Contul meu” folosind meniul din stanga.

Serviciul nostru specializat va verifica toate datele completate de client si va emite o notificare prin email catre client care contine numarul de autorizare a denuntarii contractului.

O copie a acestei notificari, ce poate fi tiparita de catre client din contul propriu sau direct din email-ul primit, trebuie semnata si atasata obligatoriu coletului ce contine produsele ce urmeaza a fi returnate. Acest document trebuie atasat coletului astfel incat el sa fie vizibil fara a desface coletul.

Produsele ce urmeaza a fi returnate nu vor fi primite de catre serviciul nostru specializat decat corect amabalate in colete si cu formularul de returnare semnat si atasat, colete care vor fi expediate pe adresa centrului nostru de colectare a produselor din Bucuresti, Bd. Gheorghe Sincai, nr. 15, bl.5A, sc. 1, et. 4, ap.16, sector 4.

Nu vom ridica colete expediate pe alta adresa sau coletele de la oficiile postale. Pentru expedierea coletelor va rugam sa folositi acelasi serviciu de curierat prin care ati primit produsele. Nu primim la retur produse neambalate. Coletele ce nu au in mod vizibil formularul de returnare tiparit (notificarea ce contine numarul de autorizare a returnarii) semnat in original de catre client nu vor fi primite de serviciul nostru specializat si vor fi refuzate. Cele 30 de zile in care vom rambursa contravaloarea produselor returnate se scurg din momentul in care acest formular de denuntare unilaterala a contractului, cu numar de autorizare si semnat de catre client, ajunge in posesia serviciului nostru specializat impreuna cu produsele returnate.

In momentul sosirii coletelor in serviciul nostru specializat se va face o scurta verificare vizuala a coletului in prezenta curierului. Daca se constata urme de loviri sau manipulari defectuoase ale coletului, sau daca starea acestuia nu este impecabila din punct de vedere al integritatii, se va face un proces-verbal care sa consemneze aceste probleme si o copie va fi inmanata curierului. Toate coletele primite si care respecta aceste conditii de returnare vor fi desfacute si fotografiate pentru a consemna starea la receptie a produselor din interior, si pentru a verifica daca starea produselor este identica cu starea lor din momentul completarii formularului de returnare (in momentul completarii formularului, pe baza asumarii raspunderii, clientul trebuie sa consemneze starea produselor in scris si/sau prin fotografii). Orice inadvertenta intre starea declarata de client la completarea formularului de returnare si receptia propriu-zisa a produselor de catre personalul nostru specializat va conduce la respingerea returului produselor, clientul fiind raspunzator de transportul acestor produse pana in sediul nostru specializat.

Clientul va fi instiintat in termen de maxim 72 de ore de la primirea coletului de aceasta situatie si va putea alege daca primeste inapoi pe cheltuiala sa produsele neconforme cu declaratia sa si produsele care nu mai sunt in aceeasi stare in care au fost livrate initial clientului, sau daca accepta aducerea acestor produse la starea initiala. Firma noastra poate percepe taxe suplimentare in cazul returnarii produselor uzate, deteriorate, fara ambalaj etc., sau care nu corespund cu declaratia clientului din momentul completarii formularului de returnare, pentru readucerea lor la starea initiala, care pot avea o valoare intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului, cu acordul clientului. Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, societatea noastra are dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in starea initiala (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, de a reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.

Firma noastra nu poate fi facuta raspunzatoare pentru produsele aflate in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:

– produsele care nu mai au ambalajul original si complet in care au fost livrate;

– produsele ale caror etichete de identificare sunt deteriorate sau lipsesc;

– echipamente de pe care s-au dezinstalat accesoriile primite;

– aparate electrice care prezinta urme de utilizare;

– produse ale caror colete nu au in mod vizibil formularul de returnare tiparit (notificarea ce contine numarul de autorizare a returnarii) semnat in original de catre client;

– produsele aduse pe „comanda speciala” (comanda pentru un produs (sau mai multe) care nu se afla in stocul uzual al vanzatorului dar care poate fi livrata pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Vanzatorul il va informa pe client daca oricare dintre produsele comandate constituie COMANDA SPECIALA.)

In cazul tuturor materialelor perisabile / consumabile, folosirea lor (fie si numai o singura data) nu mai permite returnarea lor.
Exceptie de la returnare fac produsele:
– achizitionate de persoane juridice;

– aduse pe comanda speciala (care nu sunt in mod uzual in stocul magazinului);

– consumabile (perii de curatare, recipienti, garnituri, kituri de curatare, etc) si

folosite.

Un produs este considerat folosit atunci cand produsul sau ambalajul prezinta urme de uzura (modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete etc.) sau atunci cand produsul a fost folosit intensiv.

Produsele aflate in situatiile de mai sus nu vor fi acceptate la retur si nu se va restitui contravaloarea acestora.

In baza unui raport de evaluare, se pot returna si produsele considerate folosite, la pret redus, cu acordul ambelor parti. Raportul este intocmit de un responsabil al magazinului.

Dupa acceptarea ca retur, in conditiile prezentate mai sus, exista urmatoarele optiuni:

  •  restituirea contravalorii comenzii returnate (cu scaderea costurilor de transport si a comisioanelor bancare daca produsul este conform dar aveti motive personale sa procedati la returnarea produsului/produselor) in termen de 30 de zile de la data acceptarii;
  •  sa inlocuim produsul cu un altul, de aceeasi valoare;
  •  sa achizitionati un alt produs al magazinului, cu suplimentarea sau scaderea diferentei de pret, dupa caz.

Pentru produsele cumparate care indeplinesc conditiile obligatorii de renuntare la cumparare si retur produse si se solicita inlocuirea produsului, vanzatorul va inlocui produsul cu unul nou al modelului specificat in comanda initiala a cumparatorului. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs din aceeasi categorie de o valoare mai mare, cumparatorul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, cumparatorul va primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor.

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare si retur produs(e)

Costuri suportate de catre cumparator:
– costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 10 zile de la receptia produsului;

– cost transport curier pentru optiunea cumparatorului de a reexpedia produsul ce s-a constatat de catre vanzator ca nu indeplineste conditiile obligatorii de aplicare pentru procedura de renuntare la cumparare si retur produs(e).

Costuri suportate de catre vanzator – costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia, la receptia produsului, cumparatorul constata ca produsul:
– nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului;

– nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului;

– este nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari.

In situatia in care comanda a fost livrata gresit se procedeaza astfel:

  •  In cazul in care produsele livrate nu sunt cele comandate de client rugam clientul sa ne contacteze imediat pentru a putea inlocui produsele primite cu cele corecte; costurile de retur vor fi suportate de catre firma noastra;
  •  In cazul in care clientul a completat gresit adresa de livrare returnarea va fi platita de catre acesta.

ATENTIONARI
Produsele comandate online pe www.balancelife.ro sunt livrate numai in ambalaj original de la producator. Pentru unele categorii de produse, daca este cazul, BALANCE LIFE SRL isi rezerva dreptul de a le livra in ambalaj suplimentar in vederea protectiei ambalajului original.

Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor.

Daca produsul receptionat prezinta un defect estetic, este necesar ca acesta sa fie semnalat in scris, in maximum 48 de ore de la livrarea produsului, la adresa electronica retur@balancelife.ro, impreuna cu 2 poze reprezentative care sa ilustreze defectul.

Ne rezervam dreptul de a refuza returnarea produsului in cazuri de retururi repetate, depasirea termenului de renuntare la cumparare si returnare produs, neindeplinirea conditiilor de renuntare la cumparare si returnare sau neacceptarea taxei de curier.

Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare daca:

  •  corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat pe www.balancelife.ro ca model;
  •  corespund oricarui scop specific solicitat de catre client, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului la distanta;
  •  corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
  •  fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care clientul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare clientul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate.

 

    Formular de retur

    Informații despre comandă:

    Numele dvs. (obligatoriu)


    Prenumele dvs. (obligatoriu)


    E-mail (obligatoriu)


    Nr. telefon (obligatoriu)


    Nr. comandă (obligatoriu)


    Data comanda




    Informații despre produs si motivele returnării

    Denumire Produs


    Motivul returnării

    Altele, rugăm furnizați detalii.Eroare de comandăGreșit, rugăm furnizați detaliiOprită la sosireS-a primit un produs greșit


    Cod produs


    Produsul este desfăcut:
    DaNu


    Defecte sau alte detalii:


    Cantitate:


    Introduceți codul în căsuța de mai jos:
    captcha